La ce sunt bune grasimile?

In mod traditional, majoritatea oamenilor fac asocierea carne, eventual carne grasa gen ceafa de porc – grasime. Cand amintesc de reducerea nivelului de colesterol din sange, medicii precizeaza evitati consumul de carne, alimente grase si prajeli. Realitatea e ca grasimea poate fi gasita foarte bine in produse „naturale” precum semintele de dovleac, de floarea-soarelui, in avocado, in alunele de padure, fistic sau fasolea alba, neagra, rosie, soia si este cum nu se poate mai folositoare organismului nostru.
Continuarea

Frica de stomatolog

Am citit la un moment dat ca imediat dupa frica de moarte, cel mai teama ii este omului de vorbitul in public. Public speaking-ul a doua mare frica a omenirii? Nuuu, eu cred cu toata taria ca mai tare le e frica de stomatolog decat de expunerea punctului de vedere in spatiul public, si cred ca stiu si de ce nu ne place la dentist.
Continuarea

Carbohidratii de care sa NU te feresti

In multe minti carbohidratii sunt inamicul numarul 1 al siluetei. De nenumarate ori am auzit Nu mai mananc carbohidrati, vreau sa slabesc! Stand de vorba cu mai multe persoane n-am putut sa nu observ ca pentru multi carbohidrati = painea, pastele, fainoasele in general si cartofii, mazarea, fasolea. In realitate carbohidratii se impart in zaharuri, amidon si fibre. Dincolo de ideea conform careia carbohidratii ingrasa, sa nu uitam ca acestia sunt principala sursa de energie pentru celulele corpului, mult mai eficienta comparativ cu energia furnizata de grasimi si proteine • fibrele (ovazul, secara) au un rol important in mentinerea sanatatii tractului gastrointestinal • glucoza din carbohidrati este sursa de energie necesara sistemului nervos central >>> grupele de alimente si proprietatile lor aici.
Continuarea